Крылавідныя гуслі. Рэканструкцыя гусляў, якія былі распаўсюджаны ў Латгаліі (памежная з Беларуссю вобл. Латвіі) і ў Паўночнай Беларусі ў 14-20 ст. Інструмент выраблены сумесна майстрам Донатсам Вуцысам і майстрам Зміцерам Сасноўскім. Гуслі вядомы на Беларусі з часоў утварэння першых беларускіх княстваў – з 9-10 стагоддзя. Гэты інструмент распаўсюдзіўся ў княска-дружынным асяроддзі і часта выкарыстоўваўся ў якасці акампанемента пры выкананні гераічных балад і вершаваных сказаў аб бітвах і паходах.
| |
Гудок. Дакладная копія гудка 14 ст.
Інструмент выраблены майстрам Тодарам Кашкурэвічам.
Гудок трапіў на Беларусь з Візантыі ў адзін час з гуслямі.
Гэты струнны смычковы інструмент стаў прататыпам
скрыпкі і выкарыстоўваўся аж да 16 стагоддзя.
Той інструмент, на якім іграю я, – дакладная рэканструкцыя гудка 14 стагоддзя, знойдзенага археолагамі.
| |
Дрымба (варган). Рэканструкцыя варгана 11 ст. Забыты на Беларусі інструмент, гэты інструмент звычайна звязваюць з народамі поўначы ці ўсходу, аднак ён быў вельмі папулярны ў сярэднявечнай Беларусі сярод ваяроў, бо пры гранні на ім адбываецца асаблівае актыўнае ўздзеянне на мозг. Першыя знаходкі варгана ў гарадскіх замках Беларусі адносяцца да 11 ст.
| |
Свірэль. Рэканструкцыя свірэлі 14 ст., дзе адноўлены тэмбравы каларыт даўніх свірэляў – гук мяккі і крыху шыпячы. Гэта флейтавы інструмент, які разам з гуслямі, гудком і барабанам стаў прафесійным інструментам беларускіх скамарохаў і выкарыстоўваўся ў замках і гарадах.
| |
Беларуская дуда. Рэканструкцыя старадаўняй беларускай дуды, вядомай з 14 ст. Інструмент выраблены майстрам Зміцерам Сасноўскім. Для большасці людзей гэты інструмент вядомы пад назвай “волынка”. Да прыходу Хрысціянства і доўга потым лічыўся сакральным абрадавым інструментам, які часта выкарыстоўваўся пры абрадзе пахавання. Адначасова выкарыстоўвалася для суправаджэння танцаў на святах і беларускімі скамарохамі пры паказах тэатралізаваных дзеянняў.
| |
Беларуская вайсковая дуда. Рэканструкцыя старадаўняй беларускай дуды, вядомай з 14 ст. Інструмент выраблены майстрам Тодарам Кашкурэвічам сумесна з майстрам Зміцерам Сасноўскім. З-за асаблівага ўзбуджальнага ўздзеяння беларуская дуда стала, як і ў многіх народаў, інструментам ваярскім. Вядомы выявы 16 ст. вайсковых музыкаў ВКЛ з беларускімі дудамі.
| |
Сурма. Рэканструкцыя сурмы 15 ст. Інструмент выраблены майстрам Алесем Курбанам. Вайсковы інструмент, вядомы ў гэтай якасці на Беларусі з 11 ст.
| |
Берасцяная труба. Рэканструкцыя трубы 14 ст. Сігнальны інструмент шырокага выкарыстання (ад вайсковага да пастушага). Інструмент выраблены майстрам Зміцерам Сасноўскім. Вядомы з 11 ст.
| |
Барабан з камля. Рэканструкцыя прымітыўнага інструмента, вядомага са старажытных часоў. Інструмент выраблены майстрам Варыем Зянкевічам. Барабан вырабляўся з камля дрэва і абцягваўся скурай.
| |
Елка. Ударны старадаўні інструмент, які вырабляўся з камля і карэнняў елкі, абвешваўся рознага гатунку бразготкамі, шархунамі і ланцужкамі. Інструмент выраблены ўдзельнікамі гурта ў адзіным творчым парыве...
| |
Вайсковы барабан. Рэканструкцыя барабана 16 ст. Разам з сурмамі (пазней з дудамі) са старажытнасці выкарыстоўваўся як вайсковы інструмент. У гэтым інструменце выкарыстана спецыяльна выдзеланая скура і старажытная сістэма нацяжэння з дапамогай вяровак.
| |
Арабскія барабаны. Рэканструкцыя барабанаў 13-14 ст. Пасля крыжовых паходаў арабскія барабаны сталі модным інструментам па ўсёй Еўропе, асабліва ў гарадскім асяроддзі і рыцарскіх замках. У 14 ст. арабскія барабаны распаўсюдзіліся і ў Вялікім княстве Літоўскім.
| |
Шалмеі. Рэканструкцыя еўрапескіх язычковых інструментаў, вядомых з 11 ст. Інструменты выраблены майстрам Тодарам Кашкурэвічам. Шалмеі вядомы на Беларусі пад імем “жалейка” з 11 ст. у народным асяроддзі, і пад імем “шалмей” пры двары Вялікіх князей літоўскіх.
| |
4-струнная лютня эпохі Сярэднявечча. Рэканструкцыя лютні 14-15 стст. Інструмент выраблены майстрам Юрыем Дубнавіцкім. У гэтага інструмента разам 7 струн – 3 падвоеныя і 1 адзінарная. Лютні такога тыпу ўпершыню з’явілася на Беларусі ў 14 ст.
| |
6-струнная лютня эпохі Рэнесанса. Дакладная копія лютні 16 ст. Інструмент выраблены майстрам Юрыем Дубнавіцкім. На 11-струннай лютні гралі і пісалі музыку для яе славутыя беларускія кампазітары 16 ст. – Войцех Длугарай, Дыямед Ката, Ян з Любліна і інш. Такія лютні з’яўляюцца прамым паслядоўнікам у эвалюцыі сярэднявечная лютні. У гэтага інструмента разам 11 струн – 5 падвоеных і 1 адзінарная. Рэнесансная лютня хутка стала вельмі папулярным інструментам беларускай шляхты і, адначасова, асноўным інструментам, на якім ігралі прафесійныя музыкі пры двары Вялікага Князя літоўскага.
| |
Колавая ліра (латышская). Старая латышская ліра, рэстаўраваная сумесна майстрам Донатсам Вуцысам і майстрам Зміцерам Сасноўскім. Колавая ліра – струнны смычковы інструмент, дзе смыкам служыць кола, якое трэцца аб струны. Колавыя ліры распаўсюдзіліся на Беларусі ў 16 стагоддзі і хутка сталі ўлюбёным інструментам вандроўных музыкаў і батлейнікаў. Унікальнай з’явай беларускай культуры стаў асобны жанр гераічных балад і духоўных песняў пад акампанемент ліры.
| |
Гуслі з ігравым вакном. Рэканструкцыя гусляў, якія вядомыя па археалагічных знаходках з Ноўгарада, Гданьска і Аполя. У Беларусі такі тып гусляў можна аднесці да XI-XIV стст. Незвычайнае ў гэтым тыпе гусляў тое, што гэта вельмі раннія гуслі - пераходны этап паміж прывычнымі нам гуслямі і архаічнай лірай. Інструмент выраблены майстрам Алесем Чумаковым.
| |
Кантэле. Рэканструкцыя гусляў, якія былі вядомыя з даўніх часоў па ўсяму Балтыйскаму рэгіёну і Скандынавіі. Кантэле ўпершыню узгаданы ў Скандынаўскім народным эпасе. Інструмент зроблены майстрам Алесем Чумаковым.
| |
Колавая ліра (беларуска-польская). Інструмент захоўваецца ў музеі гісторыі музыкі г. Познань (Польшча). Інструмент вядомы на Беларусі з 16 ст. Гурт “Стары Ольса” плануе набыць ці вырабіць інструмент такога тыпу.
| |
Квінтэрна. Інструмент з калекцыі майстра Міхала Баха (Германія). Інструмент вядомы на Беларусі з 16 ст. Гурт “Стары Ольса” плануе вырабіць інструмент такога тыпу.
| |
Акарына. Гліняны інструмент флейтавага тыпу. Лічыцца, што ён быў створаны толькі ў 19 ст., аднак ягоныя прататыпы – гліняныя свісцёлкі – былі вядомыя на Беларусі яшчэ ў раннім сярэднявеччы. Гэты інструмент валодае асаблівым глухім тэмбрам.
|
Страницы
- Главная страница
- Мая Беларусь
- Этнаграфія Беларусі
- Цікавыя факты аб Беларусі
- Віртуальныя экскурсіі "Мая Беларусь"
- Гродзеншчына запрашае
- Старонкі гісторыі, апаленыя вайной
- Воранаўскі край
- Малая Радзіма - вёска Бастуны
- Даследчыя работы
- Адпачываем па-беларуску
- learningapps
- Матэрыялы выхаваўчых мерапрыемстваў
- Карысныя сайты
- Генацыд беларускага народа
- Класнаму кіраўніку
Старадаўнія беларускія музычныя інструменты
Подписаться на:
Сообщения (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий